Partnerzy serwisu:
Intermodal i logistyka

Stocznia Crist zbudowała dla Hochtief statek na potrzeby farm morskich

Dalej Wstecz
Data publikacji:
01-08-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
PAP/ Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Stocznia Crist zbudowała dla Hochtief statek na potrzeby farm morskich
Fot. Stocznia Crist
We wtorek podniesiono banderę na statku służącym do budowy i obsługi farm wiatrowych, wykonanym przez Stocznię Crist z Gdańska dla niemieckiego armatora – informuje PAP. Koszt inwestycji wyniósł ponad 200 mln dol.

- Zagospodarowujemy unikatową rynkową niszę, choć nie rezygnujemy naturalnie z budowy innych jednostek. W obliczu azjatyckiej konkurencji w Europie są i będą bowiem budowane specjalistyczne jednostki, obsługujące platformy wiertnicze oraz statki pasażerskie i megajachty – powiedział PAP współwłaściciel Stoczni Crist Krzysztof Kulczycki.

 

Przekazany niemieckiemu armatorowi HGO Innovation Shipowner B.V. statek to jednostka typu Heavy-lift jack-up, wykorzystywana przy budowie farm wiatrowych. Statek ma 147 metrów długości, 42 metry szerokości, 11 metrów wysokości i żuraw o udźwigu 1,5 tys. ton. Jednostka osiąga prędkość do 12 węzłów, będzie pracować na głębokości do 50 metrów i przewozić elementy wież wiatrowych, ważące do ośmiu tysięcy ton.

Kontrakt na budowę samounoszącej się platformy z napędem do stawiania farm wiatrowych na morzu został podpisany w sierpniu 2011 roku między srocznia Crist a firmą Hochtief Solutions.

Stocznia Crist jest prywatnym przedsięwzięciem Ireneusza Ćwirko i Krzysztofa Kulczyckiego, dwóch inżynierów budowy okrętów, będących jej wyłącznymi właścicielami. Na rynku działa od ponad 20 lat. Firma współpracuje z armatorami i stoczniami z Polski, Holandii, Niemiec, Norwegii, Danii, Francji, Finlandii, Belgii, Islandii i Stanów Zjednoczonych. Spółka zatrudnia ok. 1100 osób, a na potrzeby realizacji większych projektów angażowani są dodatkowi pracownicy.

 

Stocznia Crist przejęła dok po Stoczni Gdynia. Przed zakupem obszaru nr 1 i 2 byłej Stoczni Gdynia, Crist dzierżawił tereny produkcyjne od Zarządu Portu Gdańsk. Zakład Gdańsku dysponuje z kolei dwoma dokami pływającymi, halami produkcyjnymi oraz nabrzeżem wyposażeniowym. Zakład mieszczący się w Gdyni wyposażony jest natomiast w 1000 T suwnicę bramową i wspomniany wielki dok suchy, żurawie, a także hale obróbki blach i profili okrętowych oraz place montażowe.
 

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Naprawianie po powodzi nawet przez 10 lat

Miasto

Naprawianie po powodzi nawet przez 10 lat

Damian Kelman 27 kwietnia 2025

Pożary pojazdów elektrycznych są rzadsze niż spalinowych

Inżynieria i innowacje

Lotnisko Chopina z cargo z Chin. Sichuan Airlines także w lecie

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Naprawianie po powodzi nawet przez 10 lat

Miasto

Naprawianie po powodzi nawet przez 10 lat

Damian Kelman 27 kwietnia 2025

Pożary pojazdów elektrycznych są rzadsze niż spalinowych

Inżynieria i innowacje

Lotnisko Chopina z cargo z Chin. Sichuan Airlines także w lecie

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5